tirsdag 31. januar 2017

Ferdigklipte filler av nytt stoff . .

Var så fornøyd da jeg var på tur til Sverige og fikk kjøpt en stor kartong med ferdig klipte grønne filler.

Tenkte ikke på at dette var nytt stoff - som ikke kan blandes med gamle filler i veven.

Satte over en stor kjele med filler og lot det småkoke ei stund før jeg skylte i flere vann. 
De ga fra seg mye løsfarge - og jeg håper at de har krympa også.
Måtte tilsette eddik i siste skyllevannet.

De to lyse rullene er skråbånd uten brett. Er usikker på om de kan blandes med de som er skåret i trådretning.


Ble litt frynser etter vannbehandlinga og mye mykere.

Kan hende at jeg satser på ensfarga grønne gåseøyeryer . . 
Lenge siden jeg har vevd gåseøye, men ser at det er i vinden for tida - og en blir frista til å følge strømmen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar