lørdag 11. februar 2017

Rosengang motsatt trødd

Har kjøpt 3 bøker om rosengang som Anna Östlund har skrevet - og det har gått et lys opp for meg.
Har en vev stående med ei relativt smal rosenganghovling og jeg har strevd med å få forståelsen av hvordan "motsatstrampad" rosengang funker.
Det jeg vever føles mislykka, men nå skjønner jeg hva jeg har gjort feil.

Jeg har snudd nedknyttinga feil veg, og da hjelper det ikke å følge oppskrifter der nedknyttinga/koblinga er en annen veg.

Jeg merka det da jeg skulle veve "ormematte" at jeg måtte starte på trøe 3, i stedet for trøe 1 som i oppskrifta.


Slik er nedknyttinga mi


 Nu går alt så meget bedre og jeg gleder meg til å få flyten i motsatt trøing på rosengangsveven min.

Rosengang på toskaftbunn går ganske greit, men jeg vil til bunns i det som har plaga meg.

Nå er jeg i ferd med å forstå Annna Östlunds fasinasjon for rosengang og alle muligheter som finnes.


Kypert, rosengang og gåsøye har lik nedkmytting/kobling, Dreiel/halvdreielsmønstre har også vanligvis slik kobling.

Jeg har to vever med slik kobling, så da har jeg mange muligheter uten å sitte under veven for å koble om .  .. noe jeg er fornøyd med!
Da er det svært mange muligheter om en bare hovler om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar